• 031-91015015
  • info@mstid.com

سعید حسن‌پور مدیر سرمایه‌گذاری شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری به خاطر بسترسازی برای فعالیت‌های فناورانه توسط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، در پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی دارند، گفت: فولادمبارکه به عنوان بزرگترین فولادساز غرب آسیا و شمال آفریقا که آینده خود را در گرو روی‌آوردن به فناوری و نوآوری می‌داند، تلاش می‌کند تا این شرکت‌ها را با سرمایه‌گذاری و روش‌های دیگر توانمند نموده و در نهایت از محصولات آن‌ها در صنعت فولاد استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند کشور را به جایی برساند که اقتصاد فولادی را جایگزین اقتصاد نفتی کند، ادامه داد: همایش‌هایی نظیر فولادی‌شو می‌تواند یکی از گام‌های اولیه برای رسیدن به این هدف بزرگ باشد.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولید کننده فولاد است و تنها تولید کننده محصولات ورق فولادی در خاورمیانه و شمال افریقا با ۱.۵ درصد تولید ناخالص ملی می باشد، افزود: این مجموعه در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰۰ تامین کننده دارد و بزرگترین مصرف کننده ناوگان جاده ای کشور با ۲ هزار واحد صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه در گام اول تولید، خود را پایدار کرد و با ظرفیت ۲.۵ تن تولید فولاد احداث شد و در حال حاضر با ۵ میلیون تن تولید ورق صد در صد ظرفیت خود فعالیت دارد.

حسین پور با بیان اینکه فولاد مبارکه در روز نزدیک به ۱۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف می کند، افزود: استفاده از ظرفیت شرکت های فناورانه و نواورانه برای کاهش وابستگی به منابع و تجهیزات خارجی، قدمی بلند برای تامین اقلام تولید داخلی برداشت، که این مجموعه برداشته است و در همین راستا واحد بومی سازی را راه اندازی کرد.

وی با اشاره به تاسیس شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه برای سرمایه گذاری خطر پذیر در شرکت های دانش بنیان، گفت: در حال حاضر ۳۶ طرح بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است و در ۱۵ دانشگاه گرنت تحقیقاتی داریم.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با بیان اینکه تبریز به واسطه وجود صنایع تولیدی پتانسیل بسیار خوبی دارد، افزود: مشکلی برای تامین سرمایه و حمایت از شرکت های دانش بنیان نداریم به شرطی شرکت ها نیز توانایی بهره برداری از این سرمایه را داشته باشد.

گفتنی است این رویداد ۱ و ۲ اسفندماه۱۴۰۲ در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در حال برگزاری است.